U sklopu projekta „Mali poduzetnici“ Udruge CINAZ kreirana je edukativna brošura „Plasman proizvoda na tržište“. Cilj brošure je unaprijediti znanja učenika o marketingu, brendiranju i osnovama financijske pismenosti kako bi što bolje plasirali svoje proizvode na tržište. Publikaciju su kreirali učenici učeničke zadruge Solidus iz Ekonomsko-birotehničke i trgovačke škole Zadar zajedno s mentoricom i profesoricom Sandrom Bijelić Pajović.

Projektom „Mali poduzetnici“ CINAZ s partnerima želi pridonijeti rješavanju problema slabe razvijenosti poduzetničkih aktivnosti, učeničkih zadruga i kreativnih potencijala djece i mladih na području Grada Zadra, Zadarske i Šibensko-kninske županije. Projekt je dobio financijsku podršku Ministarstva znanosti i obrazovanja RH za školsku godinu 2021./2022.

Edukativnu brošuru „Plasman proizvoda na tržište“ možete preuzeti na mrežnoj poveznici: Plasman proizvoda na tržište

 

 

Nakon odrađenih kreativnih radionica, započeli smo s drugom fazom projekta "Mali poduzetnici" u kojem smo ovaj tjedan posjetili Lišane ostrovičke, Sali na Dugom otoku i Preko na otoku Ugljanu gdje smo učenike učili o marketingu, brendiranju i financijskoj pismenosti pod vodstvom profesorice Sandre Bijelić Pajović iz Ekonomsko birotehničke i trgovačke Zadar koja je sa svojim učenicima pripremila edukativnu brošuru na istu temu koju ćemo prezentirati javnosti u tiskanom i digitalnom obliku.
 
 
Mali poduzetnici CINAZUdruga CINAZ Mali poduzetniciUdruga CINAZ Mali poduzetniciUdruga CINAZ Mali poduzetnici
 
 
 
 
 

 

Kvalitetan diplomski studij prilika je za nadogradnju stečenoga znanja i vještina s preddiplomskog studija, kao i karijerno profiliranje te usmjeravanje prema željenoj profesiji. Sveučilišta u inozemstvu nude raznolik izbor diplomskih studija na engleskom jeziku, a dvogodišnji studiji i mogućnost stručne prakse ili razmjene na partnerskim institucijama. Iako je uvriježeno mišljenje da je obrazovanje na najboljim sveučilištima u inozemstvu nedostižno, brojne države i sveučilišta nude financijske olakšice, stipendije, ali i besplatno obrazovanje za međunarodne studente. Unatoč tome što mnogi sumnjaju u svoje jezične vještine, studenti iz Hrvatske ostvaruju zavidne rezultate na studijima u inozemstvu, a razina poznavanja jezika Uz to, opcije su brojne, što omogućuje usmjeravanje u željenom smjeru, u bilo kojem području interesa.

 Zašto je upis vrhunskog diplomskog prvi korak prema uspješnom karijernom ostvarenju?

  1. Život i obrazovanje u multikulturalnom okruženju korisni su za osobni i profesionalni razvoj.
  2. Mogućnost praktične primjene znanja tijekom studija, međunarodno radno iskustvo, stjecanje vještina potrebnih za poslovni sektor te vrijednih crtica u životopisu otvaraju vrata prema željenim poslovnim prilikama i pozicijama.
  3. Diploma s međunarodno priznatih i cijenjenih sveučilišta ističe pojedince iz mase.
  4. Prilike za profesionalnim ostvarenjem u međunarodnom okruženju prilike su za ostvarenjem u bilo kojoj industriji te podloga za uspješnu profesionalnu budućnost.
  5. Mogućnost umrežavanja na međunarodnoj razini najvrjedniji je alat u modernom poslovnom svijetu.

 Sveučilišta u inozemstvu prate model obrazovanja koji studentima, uz kvalitetnu teorijsku podlogu, omogućuje brojne prilike za praktičnom primjenom znanja, praksama, razmjenama te radnim iskustvom. Na ovaj način studenti imaju cjelovito internacionalno iskustvo koje uključuje najbolje moguće obrazovanje, iskustvo koje se cijeni u poslovnom sektoru, međunarodne kontakte te razvijene vještine poslovne komunikacije s različitim kulturama.

 Informiranje o obrazovanju lakše je no ikad 

 Integral Edukacijski Programi agencija je za obrazovanje u inozemstvu čiji je zadatak, na temelju želja, ambicija i rezultata studenata, predstaviti im i informirati ih o najboljim opcijama za nastavak njihovog obrazovanja u inozemstvu. Svi njihovi informativni događaji, kao i konzultacije na kojima studenti mogu saznati sve što ih zanima, besplatni su!

Želite saznati više o diplomskim studijima u inozemstvu? Pridružite se virtualnom događaju Master's degree abroad 16. veljače od 15 do 18 sati i informirajte se besplatno. Razgovarajte s obrazovnim savjetnicima agencije IntegralEdu i upoznajte predstavnike popularnih sveučilišta iz Nizozemske, Belgije, Velike Britanije, Italije, Njemačke, Španjolske i Švicarske. Osim korisnih informacija, prijavom na događaj svi studenti ostvaruju pravo na jednu besplatnu prijavu na diplomski studij na partnerskim institucijama agencije IntegralEdu.

 Prijava za partnerske institucije uključuje:
•    mentoriranje i individualiziran pristup prilikom odabira odgovarajućeg studija i sveučilišta,
•    cjelokupni proces prijave na jedan studijski program,
•    upute za pripremu motivacijskog pisma i životopisa potrebnih za prijavu,
•    jedan prepravak svih dokumenata,
•    finalni pregled cjelokupne dokumentacije.

 Više o financijskom aspektu

Često pitanje koje studenti postavljaju jest kako dobiti stipendiju ili neki drugi oblik financijske pomoći koji će im omogućiti upis željenog studija. Financijska pomoć pruža se u različitim oblicima – stipendije, studentski krediti, zajmovi, dodatni financijski poticaji. Tako, primjerice, dva najbolja obrazovna sustava u Europi, ona u Velikoj Britaniji i Nizozemskoj, nude brojne financijske pogodnosti za međunarodne studente. I nakon Brexita, brojna britanska sveučilišta zadržala su stare cijene školarina te nude stipendije koje daju studentima iz Hrvatske priliku za upis prestižnih studijskih programa.

Nizozemska, s druge strane, najpopularnija je studentska destinacija zbog omjera cijene i kvalitete obrazovanja – školarine su podređene studentskim mogućnostima, studenti mogu podići zajmove, ali i raditi neograničeno te na temelju toga ostvariti nepovratnu financijsku pomoć od države!

 Važno je spomenuti i Italiju koju karakteriziraju niske cijene školarina, kao i mogućnost rada uz studij, što uvelike olakšava život u inozemstvu, ali i otvara mogućnosti za konkretnim radnim iskustvom u željenom području.

 Više od 10 tisuća studenata iz Hrvatske koji trenutno studiraju u inozemstvu potvrđuje kako ne smijete ignorirati svoje ambicije i želju za iskustvom koje uključuje vrhunsko obrazovanje, radno iskustvo i multikulturalno okruženje. Više informacija o samim sveučilištima u navedenim državama te studijskim programima koji odgovaraju vašim interesima saznajte na događaju 16. veljače!

 

Članak je napisan u sklopu suradnje udruge CINAZ i agencije IntegralEdu i kao online informativna aktivnost u sklopu provedbe programa Eurodesk udruge CINAZ u suradnji sa Agencijom za mobilnost i programe EU.

   

Udruga za izvannastavne i izvanškolske aktivnosti CINAZ krenula je sa realizacijom projekta "Mali poduzetnici" uz financijsku potporu Ministarstva znanosti i obrazovanja RH. Projekt je prijavljen na „Natječaj za dodjelu bespovratnih sredstava projektima udruga u području izvaninstitucionalnog odgoja i obrazovanja djece i mladih u školskoj godini 2021./2022. raspisan od Ministarstva znanosti i obrazovanja RH“.

Glavni cilj projekta "Mali poduzetnici" je povećati poduzetničke aktivnosti i unaprijediti poduzetničke kompetencije djece i mladih iz osam odgojno-obrazovnih ustanova na području Grada Zadra, Zadarske i Šibensko-kninske županije. Projekt je usmjeren na osnivanje 4 učeničke zadruge u školama na području posebne državne skrbi i otocima i osnaživanje rada sveukupno 8 učeničkih zadruga iz 8 partnerskih organizacija. Ciljana skupina je 221 djece i mladih s područja grada Zadra, otoka Ugljana, Dugog otoka, otoka Murtera, Grada Obrovca, Općine Lišane Ostrovičke i Grada Knina. Cilj projekta će se ostvariti kroz provedbu kreativnih radionica za izradu dekorativnih i uporabnih predmeta, izradu edukativnog materijala, unaprjeđenjem znanja o marketinga, brendiranju i financijskoj pismenosti, terenskim posjetom poduzetničkom inkubatoru u Zadru i predstavljanjem učeničkih zadruga na javnim manifestacijama u Zadru.

Partneri u projektu su: Grad Zadar, OŠ Šime Budinić, OŠ Valentin Klarin Preko, OŠ Petar Lorini Sali, OŠ Ivan Goran Kovačić Lišane Ostrovičke, OŠ Murterski škoji Murter, OŠ Dr. Franje Tuđmana Knin, Srednja škola Obrovac, Ekonomsko-birotehnička i trgovačka škola Zadar (6 osnovnih škola i 2 srednje škole).

Suradnici u projektu su: Poduzetnički inkubator Zadar,  Srednja škola Stanka Ožanića i Udruga Ravni kotari.

 

 

  

Prošli tjedan obilježili smo Mjesec borbe protiv ovisnosti 15.12. u Prirodoslovno - Grafičkoj školi Zadar sa interaktivnim predavanjem na temu mladih i alkoholizma, "Što još možemo reći o mladima i alkoholu?" kojeg je vodila prof.dr.sc. Marina Nekić. Cilj predavanja je bio upoznati mlade s nekim osnovnim informacijama o rizičnom ponašanju, u ovom slučaju posljedicama pijenja alkohola.

Prvo su srednjoškolci bili upoznati s nekim osnovnim informacijama poput toga da na razini EU se pokazali da su hrvatski učenici po konzumaciji alkohola iznad europskog prosjeka, da 90 % učenika u Hrvatskoj barem jednom u životu popilo alkohol, preko 40 % učenika u Hrvatskoj je popilo barem jednu čašu alkohola s 13 godina ili ranije. Prema podacima iz MUP-a u 2020. godini mladi vozači počinili su pod utjecajem alkohola 690 prometnih nesreća, u kojima je 15 osoba poginulo, a 388 je ozlijeđeno. Isto tako naglašeno je da ako tinejdžer pije prije nego što napuni 15 godina, on/ona ima 4 puta veću vjerojatnost razviti ovisnost od alkohola i 7 puta veću vjerojatnost da će biti sudionik prometne nesreće.
 
Naravno da samo govorenje o rizicima neće učiniti da se osoba odgovornije ponaša nego moramo znati koji je motiv i za što osobi koristi njeno ponašanje čak i ako je rizično.
Bilo je govora o motivima zašto pijemo, koji se obično dijele u četiri kategorije: 
1. Socijalni – alkohol pomaže da se bolje zabavimo i proslavimo
2. Način suočavanja sa stresom i emocijama – da zaboravimo na brige i da se oraspoložimo i da se osjetimo samopouzdanima
3. Pojačati dobar osjećaj – osjećati se "high"
4. Konformirati se  - jer i drugi piju, da ne odskačem od ekipe, želim se svidjeti drugima
 
Nadalje smo spomenuli i to kako na hrvatskoj glazbenoj sceni ima dosta pjevača koji kroz svoje stihove veličaju alkohol i pijanstvo.
Onda smo se orijentirali na znanje odnosno mitove o alkoholu u smislu da alkohol deblja, da usporava rad mozga, da nam dehidrira organizam i da nam ubrzava hlađenje tijela, do toga da tijelu treba pet sati da razgradi pola litre popijenog vina.
Nastavili smo onda priču o mladima i alkoholu kroz spoznaje iz neuroznanosti, jer nam je važno razumjeti kako mladi donose odluke. Ne sazrijevaju sva područja mozga u isto vrijeme ili istom brzinom. Frontalni korteks, regija mozga odgovorna za samoregulaciju, donošenje odluka i kontrolu ponašanja i impulsa, razvija se postupno – do prve polovine 20. Razlike u sazrijevanju različitih područja mozga mogu pridonijeti povećanom upuštanju u rizična ponašanja tijekom adolescencije. Pijenje alkohola u adolescenciji utječe na mozak – smanjenje određenih struktura (za pamćenje i učenje). Kada tinejdžeri donose odluke one se više temelje na emocionalnom dijelu mozga koji je osjetljiv na nove stvari i trenutne nagrade. Zato mladi impulzivno reagiraju i ne misle o posljedicama. Čak i kad su mladi svjesni posljedica i dalje će biti vođeni emocijama – Ako se osjećaju dobro učinit će to. Najugroženiji su oni mladi koji imaju neke od sljedećih karakteristika: prvi put su se opili već s 13 godina ili čak ranije, prvo piće su popili na nagovor roditelja i/ili rodbine ili zbog znatiželje, njihovi roditelji ne znaju i ne brinu o tome kako i s kim provode slobodno vrijeme, konzumiraju alkohol kao sredstvo za otklanjanje psihičke napetosti i za ublažavanje većih svakodnevnih problema s kojima se suočavaju. i onda smo završili predavanje s kratkim uputama prema priručniku HZZJZ o tome kako biti odgovorniji.