Novosti
- Detalji
- Morana Rogić Vihar
Dodijeljena priznanja volonterkama Udruge CINAZ
- Detalji
- Morana Rogić Vihar
Europska unija od 2009. provodi konzultacije u okviru kojih mladi imaju priliku iznijeti svoja mišljenja i prijedloge te na taj način utjecati i oblikovati europsku politiku koja ih se izravno tiče. Taj se proces do 2019. godine zvao strukturirani dijalog s mladima, a sada je poznat kao Dijalog Europske unije s mladima (više na: eupita.eu).
Naša volonterka i lokalna koordinatorica za dijalog EU-a s mladima, Helena Mikulandra provela je fokus grupu na kojoj su mladi u okviru podcilja 9. Cilja za mlade (Pružiti bitne, sveobuhvatne i youthfriendly informacije, koje su za mlade razvili sami mladi, kako bi se podržalo njihovo aktivno sudjelovanje) raspravljali o medijskoj pismenosti, odnosno temama lažnih vijesti, clickbaita, zaštite privatnosti i govora mržnje.
Zaključak fokus grupe je da ispitani mladi uglavnom prepoznaju lažne vijesti i to usporedbom s drugim izvorima informacijama i pristupu informacija s određenom sumnjom. Clickbaitove prepoznaju po velikim slovima i uskličnicima, no nisu bili svjesni onih kojima naslov ne odgovara sadržaju. S govorom mržnje mladi se najviše susreću na društvenim mrežama, odnosno facebook statusima i komentarima gdje su takvi komentari uglavnom usmjereni protiv gay osoba, migranata, odnosno izbjeglica i Srba. Granicu slobode govora postavljaju do trenutka kada se narušava emocionalna stabilnost druge osobe. Društvene mreže donose i ugrožavanje privatnosti te se mladi upravo tu najviše susreću s istom. Najviše ih zabrinjavaju facebook i instagram. Međutim, ispitani mladi nisu svjesni drugih kršenja privatnosti u offline svijetu. Ono što mladima nedostaje je centar za informiranje, odnosno centar za mlade koji će ih usmjeriti ka točnim informacijama i daljnjem obrazovanju ili prekvalifikacijama. Mladima nedostaje informiranja, edukacije, prostora za provođenje slobodnog vremena, poticaja za sudjelovanje u civilnom društvu, ali i građanski odgoj.
Na kraju fokus grupe, mladi su podijeljeni u dvije grupe te je svima dan zadatak da pronađu po jednu lažnu vijest, clickbait i istinitu vijest te da prepoznaju iste od druge grupe. Svi mladi su uspješno riješili zadatak.
- Detalji
- Morana Rogić Vihar
Dodijeljena priznanja volonterkama Udruge CINAZ
- Detalji
- Morana Rogić Vihar
Dodijeljena priznanja volonterkama Udruge CINAZ
- Detalji
- Morana Rogić Vihar
Listopad u znaku kampanje „Time to Move“
Mreža Eurodesk svojom će najvećom kampanjom „Time to Move“ i ovogodišnji listopad diljem Europe obogatiti brojnim aktivnostima u organizaciji Eurodeskovih multiplikatora. Putem brojnih informativnih aktivnosti promovirat će se mogućnosti koje europski obrazovni programi nude mladima - volontiranje, stipendije, stručne prakse, razmjene mladih, osposobljavanja i razni natječaji. U Hrvatskoj će informativne aktivnosti za mlade provoditi hrvatski Eurodesk multiplikatori, odnosno udruge mladih ili udruge za mlade koje djeluju kao lokalne Eurodeskove info točke - riječ je o 15 organizacija u 17 gradova – koje koordinira Agencija za mobilnost i programe Europske unije (AMPEU).
Do sada je registrirano 16 događaja u tri grada, a njihov će se broj tijekom listopada povećavati.
Eurotrip po Labinu, Izrada avanturističke društvene igre u Rijeci, kvizovi, sajmovi, društvene igre, nagradni natječaji, jezični tečajevi i lov na blago samo su dio već najavljenih događanja. Udruga Alfa Albona, dvostruka dobitnica Eurodeskove nagrade, organizira brojne zanimljive aktivnosti, a sve ih možete pretraživati na interaktivnoj karti „Time to Move“.
Službeni hashtag ovogodišnje kampanje je #timetomove2020 pomoću kojeg se događanja online i u drugim zemljama mogu lakše pretraživati.
Svake se godine tijekom kampanje organizira i nagradni natječaj za dizajn majice „Time to Move“ u kojem pravo na sudjelovanje imaju mladi u dobi od 13 do 30 godina. Zadatak je dizajnirati majicu koja najbolje prikazuje duh kampanje „Time to Move“, a nagrada je jednogodišnja pretplata na Skillshare Premium, online platformu za učenje i razvijanje vještina, te tablet Wacom Intuos S.
Kampanju provodi Eurodesk, informacijska mreža Europske komisije koja mladima besplatno pruža informacije o mogućnostima za mobilnost, europskim programima i natječajima te ih potiče da postanu aktivni europski građani, a ove godine slavi svoj 30. rođendan. U Hrvatskoj Eurodeskov centar djeluje u okviru AMPEU-a.
Informativne aktivnosti Udruge CINAZ koje organizira u sklopu Time to move kampanje ovog mjeseca možete pratiti na stranici Info Centra za mlade Zadar.