Tijekom prosinca, zbog pridržavanja epidemioloških mjera, održali smo online dijalog EU-a s mladima. Radilo se o provođenju 9.ciklusa Dijaloga EU-a s mladima u sklopu kojeg smo educirali, ispitali i raspravili upoznatost mladih s informacijama koje se plasiraju putem medija te kako pronaći točne informacije, razumjeti ih, procijeniti i upotrijebiti (npr. ovisnost o internetu, vršnjačko nasilje na internetu, širenje lažnih vijesti, propaganda, govor mržnje, ugrožavanje privatnosti, zloupotreba podataka na internetu).
 
 

Europska unija od 2009. provodi konzultacije u okviru kojih mladi imaju priliku iznijeti svoja mišljenja i prijedloge te na taj način utjecati i oblikovati europsku politiku koja ih se izravno tiče. Taj se proces do 2019. godine zvao strukturirani dijalog s mladima, a sada je poznat kao Dijalog Europske unije s mladima (više na: eupita.eu). 

Naša volonterka i lokalna koordinatorica za dijalog EU-a s mladima, Helena Mikulandra provela je fokus grupu na kojoj su mladi u okviru podcilja 9. Cilja za mlade (Pružiti bitne, sveobuhvatne i youthfriendly informacije, koje su za mlade razvili sami mladi, kako bi se podržalo njihovo aktivno sudjelovanje) raspravljali o medijskoj pismenosti, odnosno temama lažnih vijesti, clickbaita, zaštite privatnosti i govora mržnje.

Zaključak fokus grupe je da ispitani mladi uglavnom prepoznaju lažne vijesti i to usporedbom s drugim izvorima informacijama i pristupu informacija s određenom sumnjom. Clickbaitove prepoznaju po velikim slovima i uskličnicima, no nisu bili svjesni onih kojima naslov ne odgovara sadržaju. S govorom mržnje mladi se najviše susreću na društvenim mrežama, odnosno facebook statusima i komentarima gdje su takvi komentari uglavnom usmjereni protiv gay osoba, migranata, odnosno izbjeglica i Srba. Granicu slobode govora postavljaju do trenutka kada se narušava emocionalna stabilnost druge osobe. Društvene mreže donose i ugrožavanje privatnosti te se mladi upravo tu najviše susreću s istom. Najviše ih zabrinjavaju facebook i instagram. Međutim, ispitani mladi nisu svjesni drugih kršenja privatnosti u offline svijetu. Ono što mladima nedostaje je centar za informiranje, odnosno centar za mlade koji će ih usmjeriti ka točnim informacijama i daljnjem obrazovanju ili prekvalifikacijama. Mladima nedostaje informiranja, edukacije, prostora za provođenje slobodnog vremena, poticaja za sudjelovanje u civilnom društvu, ali i građanski odgoj.

Na kraju fokus grupe, mladi su podijeljeni u dvije grupe te je svima dan zadatak da pronađu po jednu lažnu vijest, clickbait i istinitu vijest te da prepoznaju iste od druge grupe. Svi mladi su uspješno riješili zadatak.

 
 
piše: Helena Mikulandra

 

Listopad u znaku kampanje „Time to Move“

Mreža Eurodesk svojom će najvećom kampanjom „Time to Move“ i ovogodišnji listopad diljem Europe obogatiti brojnim aktivnostima u organizaciji Eurodeskovih multiplikatora. Putem brojnih informativnih aktivnosti promovirat će se mogućnosti koje europski obrazovni programi nude mladima - volontiranje, stipendije, stručne prakse, razmjene mladih, osposobljavanja i razni natječaji. U Hrvatskoj će informativne aktivnosti za mlade provoditi hrvatski Eurodesk multiplikatori, odnosno udruge mladih ili udruge za mlade koje djeluju kao lokalne Eurodeskove info točke - riječ je o 15 organizacija u 17 gradova – koje koordinira Agencija za mobilnost i programe Europske unije (AMPEU).

Do sada je registrirano 16 događaja u tri grada, a njihov će se broj tijekom listopada povećavati.

Eurotrip po Labinu, Izrada avanturističke društvene igre u Rijeci, kvizovi, sajmovi, društvene igre, nagradni natječaji, jezični tečajevi i lov na blago samo su dio već najavljenih događanja. Udruga Alfa Albona, dvostruka dobitnica Eurodeskove nagrade, organizira brojne zanimljive aktivnosti, a sve ih možete pretraživati na interaktivnoj karti „Time to Move“.

Službeni hashtag ovogodišnje kampanje je #timetomove2020 pomoću kojeg se događanja online i u drugim zemljama mogu lakše pretraživati.

Svake se godine tijekom kampanje organizira i nagradni natječaj za dizajn majice „Time to Move“ u kojem pravo na sudjelovanje imaju mladi u dobi od 13 do 30 godina. Zadatak je dizajnirati majicu koja najbolje prikazuje duh kampanje „Time to Move“, a nagrada je jednogodišnja pretplata na Skillshare Premium, online platformu za učenje i razvijanje vještina, te tablet Wacom Intuos S.

Kampanju provodi Eurodesk, informacijska mreža Europske komisije koja mladima besplatno pruža informacije o mogućnostima za mobilnost, europskim programima i natječajima te ih potiče da postanu aktivni europski građani, a ove godine slavi svoj 30. rođendan. U Hrvatskoj Eurodeskov centar djeluje u okviru AMPEU-a.

Informativne aktivnosti Udruge CINAZ koje organizira u sklopu Time to move kampanje ovog mjeseca možete pratiti na stranici Info Centra za mlade Zadar.

CINAZ Eurodesk informativna aktivnost u gimnaziji Franje Petrića MIOC Viktorija Božina

 

Ovaj petak, 21.02.2020. održali smo Eurodesk informativnu aktivnost s Viktorijom Božinom i učenicima gimnazije Franje Petrića. Viktorija nam je iz prve ruke opisala kako je živjeti u Zapadnoj Virginiji, volontirati na farmi božićnih drvaca ili pak kako je studirati u Južnoj Karolini.

Udruga CINAZ, u suradnji s Agencijom za mobilnost i programe EU, gimnazijom Franje Petrića i Viktorijom Božina je organizirala putopisno predavanje na temu studiranja, putovanja, volontiranja i rada  u Sjedinjenim Američkim Državama. Ukupno devetnaest sudionika, učenika srednje škole gimnazije općeg smjera, informirali su se o prednostima studiranja i života EU studenta u SAD-u.

 

Cilj aktivnosti je bio promovirati studentsku mobilnost među mladima, te kroz osobno iskustvo prikazati  koje su mogućnosti mladima otvorene u inozemstvu vezane za obrazovanje.

 Ova aktivnost organizirana je u sklopu Eurodesk aktivnosti Udruge za izvannastavne i izvanškolske aktivnosti CINAZ. Više o Eurodesku na www.eurodesk.eu.

Petak, 21 Veljača 2020

Studiranje u SAD-u, Eurodesk informativna aktivnost Viktorija Božina 2020.02.21. 12.20h Gimnazija Franje Petrića MIOC

Petak, 21 Veljača 2020